Rabu, 14 Oktober 2009

WATAK ANDA BERDASARKAN ZODIAK CAPRICORN (22 DIS. - 19 JAN. )

Setiap orang yang lahir di dunia ini mempunyai bintang yang menaunginya. Terdapat 12 zodiak yang dipercayai boleh mempengaruhi perwatakan dan berbagai aspek kehidupan anda seperti kewangan, asmara, karier, kesihatan dan sebagainya.
1. Capricorn: (Lambang Kambing)
Kekuatan : Orang Capricorn adalah seorang yang tabah, bersikap tekun, pantang undur, seorang ketua yang baik, bijaksana dan bertanggungjawab terhadap anak buah. Mereka sentiasa ingin berjuang untuk melakukan perubahan terutamanya untuk melawan nafsu yang tidak baik dengan kesedaran jiwa yang tinggi. Penampilan orang capricorn selalunya bagus kerana mereka mempunyai kemuliaan, kewibawaan, berkarisma dan juga semangat yang utuh untuk bekerja keras serta sangat pandai mempengaruhi orang-orang disekelilingnya sehingga seakan orang Capricorn adalah pemimpin yang harus dihormati.
Kelemahan : Adakalanya orang Capricorn memeliki sifat pemalu dan acapkali ragu-ragu dalam mengambil keputusan dan memerlukan dorongan dari rakan dan orang disekeliling yang rapat dengannya. Mereka mudah sekali menaruh curiga meskipun terhadap persoalan yang remeh atau sangat kecil. Orang Capricorn sering bertindak keras dalam mempertahankan pendirian dan pendapatnya serta sanggup mengorbankan apa jua dan tidak mengira siapa pun orang yang menentang perinsipnya tersebut. Walau bagaimana pun sekiranya penentangan dilakukan secara lembut dan kehalusan budi maka, orang Capricorn akan tunduk dan mengalah.
Orang Capricorn juga adalah seorang yang sangat sukar sekali melupakan hinaan terhadap dirinya walaupun kecil dan jika memiliki kesempatan tentunya dendamnya akan dibalas setimpal terhadap orang tersebut. Justeru itu, orang Capricorn sangat mudah percaya dengan omongan orang lain, bersikap pesimis, mudah curiga dengan orang lain, agak gagap bila berbicara dan terkadang kelihatan seakan ingin menguasai dan memerintah terhadap orang yang telah dikenalinya.
Kesihatan dan masalah seksual :
Kesihatan orang Capricorn umumnya cukup baik. Mereka sangat sukar untuk pergi berubat ke hospital atau berjumpa dengan doktor kecuali sekiranya kesihatannya semakin parah dan tidak tertanggung lagi. Penyakit yang sering menyerang Capricorn ialah penyakit yang berkaitan dengan ginjal / buah pinggang serta sakit pinggang, penyakit kulit, reumatik, jantung serta gangguan berkaitan pencernaan.
Bergaul dengan lawan jenisnya, orang Capricorn agak malu-malu kucing dan nampak macam alim tetapi kalau sudah intim, sangat agresif sekali, ghairah, hangat dan mesra. Orang Capricorn adalah seorang kekasih yang setia tetapi jika dirasai tiada keserasian lagi, maka orang Capricorn akan memutuskan perhubungan tersebut begitu saja tanpa kompromi dan sering menunda perkahwinannya sehungga melebihi umur 25 tahun.
Lelaki Capricorn adalah orang yang berkharisma dan memiliki segala persyaratan untuk digilai perempuan. Gairah seksnya rata-rata tinggi karena libidonya juga tinggi. Permainan di atas ranjang? Tidak usaha ditanya. Dialah ahlinya, selain sangat kreatif menciptakan gaya-gaya baru yang mengejutkan tetapi dalam jangkamasa yang singkat.
Perempuan Capricorn menganggap hubungan seksual hanyalah satu kewajibannya dan jarang sekali menyukai permainan seks yang bermacam-macam variasi tetapi sangat berghairah terutama menjelang masa haidnya dan sering diganggu penyakit keputihan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan