Isnin, 19 Oktober 2009

WATAK ANDA BERDASARKAN ZODIAK AQUARIUS (20 JAN - 18 FEB)

Aquarius dilambangkan dengan simbol pengangkut air. Orang Aquarius adalah seorang yang mempunyai sifat sosial yang tinggi. Mereka senang bergaul, banyak kawan, pandai dan mudah memaafkan sesiapa saja yang pernah menyakiti hatinya. Perasaannya sangat halus dan tajam sehingga agak mudah tersinggung. Orang Aquarius seorang pelupa sehingga dianggap sebagai orang yang suka mungkir janji, suka menolong dan suka kepada perdamaian.
Umumnya orang Aquarius bukanlah orang yang kuat secara fizikal tetapi kuat mentalnya, halus budi bahasanya , tingkahlakunya sangat menarik, penampilannya sangat menakjubkan. Hebatnya selalu ada saja rezeki buatnya. Seringkali bertindak sesuatu yang diluar dugaan orang-orang yang ada disekelilingnya.
Orang Aquarius tidak mendambakan pujian dan sanjungan. Ia melakukan sesuatu tanpa ganjaran dan ikhlas, hidup dalam kesederhanaan serta mudah menyesuaikan diri dalam pergaulan serta kehidupannya senang dan mewah. Walau bagaimana pun kerana sering berurusan dengan ramai orang, secara tidak langsung orang Aquarius ikut merasakan banyak kesulitan mereka. Justeru itu, penyakit yang paling sering mengganggu orang Aquarius adalah kurang tidur, pening, keletihan, syaraf, jantung dan beri-beri.
Orang Aquarius menyukai pekerjaan yang berkaitan dengan masyarakat, keagamaan, cinta terhadap keluarga dan jarang sekali berfikir untuk memikirkan kepentingan peribadi. Cita-citanya adalah hidup bahagia bersama-sama dengan orang-orang disekelilingnya tapi sayangnya, ia selalu dikecewakan oleh orang-orang yang telah dibantu atau ditolongnya. Mereka sering menyenbunyikan penderitaan batinnya dan selalu berusaha untuk membahagiakan orang lain dan memperjuangkan kepentingan orang lain. Orang aquarius sering dianggap bodoh dengan bersusah payah untuk menolong orang lain walaupun tidak dihargai tetapi mereka akan tetap melakukan kegiatan menolong tersebut.
Orang Aquarius yang sering tulus menolong menjadikannya sering ditipu atau menjadi korban fitnah oleh orang-orang yang iri hati padanya, namun begitu entah bagaimana caranya, segala sumberakan memulihkan nama baiknya dengan sendirinya. Demikian juga rezekinya, akan tetap mengalir menutupi kekurangan-kekurangan yang disebabkan oleh penipuan tersebut dan selalu saja ada kelebihan rezeki untuk hidupnya dan untuk menolong orang lain lagi.
Orang Aquarius sangat berani mengemukakan pendapat tanpa menghiraukan hinaan dan ancaman bahaya kerana jiwanya memang jujur dan kuat. Mereka mempunyai kekuatan untuk menakluk dan menguasai jiwa dan minda orang lain serta dapat menenangkan perasaan dan hati seseorang dengan pendapat mereka dan ternyata bahawa segala pendapatnya adalah tepat, benar dan boleh diterima.
Orang Aquarius bukan jenis pendendam. Mereka adalah seorang yang bersifat manja dan penuh perasaan kasih sayang justeru itu, ramai yang menaruh perasaan padanya. Perasaannya tajam sehingga cepat sekali menanggap sesuatu yang akan terjadi atau menimpa dirinya dengan hanya melihat beberapa petunjuk tertentu saja. Orang Aquarius termasuk orang yang dapat melihat watak seseorang dalam sekelip mata saja. Orang Aquarius gemar kepada kegiatan seni dan kebudayaan.
Orang Aquarius sering merasa kecewa dengan keadaan yang menurutnya penuh dengan kepalsuan dan kecurangan. Selalu berusaha untuk menjadi orang tengah bila terjadi perselisihan. Berusaha menolong sesama manusia namun iktikadnya sering disalahertikan.
KESIHATAN DAN SEKSUAL : Orang Aquarius termasuk orang yang mempunyai kesihatan yang bagus. Sakit kepala dan masuk angin seperti kembung dan lain-lain adalah penyakit rutin yang sering menyerangnya.
Orang Aquarius termasuk orang yang mempunyai ghairah seksual yang cukup tinggi dan hangat. Mereka mempunyai kesanggupan bermain cinta yang sangat berlebihan menurut ukuran normal dan ini dapat dilakukannya tanpa mengganggu kesihatannya.

1 ulasan: